Bel: 030 - 251 9881
Edmond Halley
  • Onze diensten
    • PensioenAdvies
    • PensioenCommunicatie
    • PensioenSupport
    • Hulp bij pensioneren
  • Klantcases
  • Visie/missie
  • Workshops
  • Blogs en filmpjes
    • Al onze artikelen
    • Pensioenontwikkelingen 2025
    • Het nieuwe pensioen, blogs
    • Het nieuwe pensioen, filmpjes
    • Het nieuwe pensioen, boekje
    • Pensioen en onderhoud pensioenadministratie
    • Pensioen kerncijfers
    • Thema: Pensioencommunicatie
    • Ontvang updates over artikelen/blogs
  • Ontmoet het team
  • Vacatures
  • Contact
  • Menu Menu
  • Pensioenadvies

Pensioencommunicatie


Het wordt steeds duidelijker dat de traditionele manier van communiceren over pensioen met presentaties, nieuwsbrieven en krantjes vrij slecht werkt. Mensen waarderen hun pensioenregeling nauwelijks en doordat ze de gevolgen van keuzes niet echt begrijpen, gebruiken ze hun keuzemogelijkheden niet. Dat kan heel nadelig voor ze uitpakken.

Ook voor werkgevers is dit een slechte zaak. Hoe mooi de pensioenregeling ook is, de waardering voor arbeidsvoorwaarden en de werkgever die de arbeidsvoorwaarden aanbiedt gaat er met de traditionele communicatiemethoden niet op vooruit. Gelukkig kan het ook anders.

Hieronder vind je onze artikelen over pensioencommunicatie. En mocht je vragen hebben, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. We helpen je graag.



Waarom gaat pensioen voor later ook over nu?

10 december 2021

Bij veel medewerkers leeft het misverstand dat pensioen iets voor ver weg en later is. Vast wel belangrijk maar zeker niet urgent. Vaak heeft pensioen geen enkele betekenis in de beleving van je medewerkers. In het wat slechtere geval vinden ze het vooral “administratief gedoe”. In het slechtste maar vaak voorkomende geval maken ze er zich zorgen over en proberen er dan maar niet te veel aan te denken. Veel werkgevers zitten er ongeveer net zo in. Daarom laten ze het maar zo. Dat kan hun medewerkers heel wat kosten. De werkgever ook trouwens.

Werkgevers beginnen te ontdekken dat het ook anders kan. Dat pensioen ook betekenis en waarde heeft voor nu en daarom nu al aandacht verdient. Lees hier wat de oorzaken en nadelige gevolgen zijn van desinteresse in pensioen en wat een effectieve oplossing is.

Lees meer
https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2021/12/moeder-dochter-crop-compressed.jpg 1056 1600 Mark Jordens https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2018/09/logo-RGB-300x118.png Mark Jordens2021-12-10 17:00:312021-12-21 09:38:51Waarom gaat pensioen voor later ook over nu?
Foto: blije dame met laptop

Eerder stoppen met werken makkelijker als werkgever (gratis) helpt

29 april 2021

Vaak zijn werkgever en (oudere) medewerker het er over eens zijn dat eerder stoppen met werken een prettige oplossing zou zijn. Maar de medewerker ziet er dan toch van af. Vrees voor verlies van financiële ruimte is meestal de oorzaak. Die is helaas vaak gebaseerd op onvolledige informatie en onjuiste aannames. Daar kun je als werkgever gelukkig makkelijk wat aan doen.

Lees meer
https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2021/04/senior-met-laptop-bijgesneden-compressed.jpg 1184 2048 Mark Jordens https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2018/09/logo-RGB-300x118.png Mark Jordens2021-04-29 19:37:562021-05-19 16:23:09Eerder stoppen met werken makkelijker als werkgever (gratis) helpt
PensioenVan medewerkerspensioenportal

Pensioencommunicatie en fintech

19 januari 2021

Het blijkt niet mee te vallen om mensen hun pensioen goed te laten begrijpen. En dat is behoorlijk nadelig voor medewerkers en hun werkgevers. Er wordt hard gewerkt aan oplossingen hiervoor. Ook met financiële technologie (fintech) wordt dit probleem te lijf gegaan. Niet alles is succesvol. Maar werkgevers die het op een slimme manier inzetten, zien grote positieve effecten. De inzet van fintech blijkt ook verrassend simpel te zijn.

Lees meer
https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2021/01/PensioenVan-e1610990199615.png 244 393 Mark Jordens https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2018/09/logo-RGB-300x118.png Mark Jordens2021-01-19 13:36:292021-04-29 20:28:28Pensioencommunicatie en fintech
Pagina 4 van 512345

Search Search

Recente berichten

  • Laat je niet verleiden door de vijf valse vrienden van pensioenadvies
  • Maak communicatie een integraal onderdeel van het pensioen en het overgangsproces
  • Doe het samen
  • Start vanuit waarde, niet vanuit techniek

Blijf op de hoogte met updates

Als je wilt, sturen we je een mailtje met een update als er een relevant artikel voor je verschijnt. Je kiest zelf, voor welke onderwerpen je updates ontvangt.

We sturen maar af en toe een update. Die heeft geen grote bijlagen, alleen een linkje naar het nieuwe artikel.

Ontvang updates bij nieuw artikel
Klik hier voor de contactgegevens

Contactgegevens

Edmond Halley B.V.

Computerweg 11 3542 DP Utrecht

T: 030-251 9881
E: advies@edmondhalley.nl

Navigatie

Home
Klantcases
Ontmoet het team
Update blogs/artikelen
Publicaties aanvragen
Contact

Diensten

PensioenAdvies en actuariaat
PensioenCommunicatie
PensioenSupport
Hulp bij pensioneren

 

Update blogs/artikelen
Op update blogs abonneren
Publicaties aanvragen

Zakelijk

Algemene voorwaarden
Tarieven
Beloningsbeleid

Dienstverleningsdocumenten:
Vergelijkingskaart Pensioenvraag Werkgever

© Copyright Edmond Halley | Kwaaijongens, rebels in oplossingen
  • Klachtenprocedure advisering
  • Klachtenprocedure opleiden
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Privacy statement
  • Cookie verklaring
Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde
Voor- en nadelen van groepspresentaties

Voordelen van een groepspresentatie

  • – Veel mensen tegelijk dus in die zin efficiënt
  • – Lage kosten per deelnemer
  • – Je voldoet aan een groot deel van je wettelijke pensioencommunicatie verplichtingen
  • – Het geeft het signaal af dat het onderwerp belangrijk is
  • – Mits juist opgebouwd, kun je een positieve houding ten opzichte van pensioen bevorderen

Nadelen van een groepspresentatie

  • – Mensen nemen maar heel weinig informatie op vanuit een presentatie
  • – Interactie is beperkt mogelijk, mensen blijven vaak met vragen over hun eigen situatie zitten
  • – Voor de medewerkers weinig flexibel. Ze hebben maar één of enkele momenten waarop ze een presentatie kunnen bijwonen
  • – Geen vertaling naar het persoonlijke leven van de medewerkers. Daardoor is het effect op de waardering van het pensioen beperkt