Bel: 030 - 251 9881
Edmond Halley
  • Onze diensten
    • PensioenAdvies
    • PensioenCommunicatie
    • PensioenSupport
    • Hulp bij pensioneren
  • Klantcases
  • Visie/missie
  • Workshops
  • Blogs en filmpjes
    • Al onze artikelen
    • Pensioenontwikkelingen 2025
    • Het nieuwe pensioen, blogs
    • Het nieuwe pensioen, filmpjes
    • Het nieuwe pensioen, boekje
    • Pensioen en onderhoud pensioenadministratie
    • Pensioen kerncijfers
    • Thema: Pensioencommunicatie
    • Ontvang updates over artikelen/blogs
  • Ontmoet het team
  • Vacatures
  • Contact
  • Menu Menu
  • Pensioenadvies

Pensioencommunicatie


Het wordt steeds duidelijker dat de traditionele manier van communiceren over pensioen met presentaties, nieuwsbrieven en krantjes vrij slecht werkt. Mensen waarderen hun pensioenregeling nauwelijks en doordat ze de gevolgen van keuzes niet echt begrijpen, gebruiken ze hun keuzemogelijkheden niet. Dat kan heel nadelig voor ze uitpakken.

Ook voor werkgevers is dit een slechte zaak. Hoe mooi de pensioenregeling ook is, de waardering voor arbeidsvoorwaarden en de werkgever die de arbeidsvoorwaarden aanbiedt gaat er met de traditionele communicatiemethoden niet op vooruit. Gelukkig kan het ook anders.

Hieronder vind je onze artikelen over pensioencommunicatie. En mocht je vragen hebben, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. We helpen je graag.



Twee mensen in een pensioen adviesgesprek

Maak communicatie een integraal onderdeel van het pensioen en het overgangsproces

28 april 2025

De overgang naar het nieuwe pensioenstelsel is in volle gang. Bedrijven die verplicht zijn aangesloten bij een pensioenfonds hebben het relatief makkelijk. Ze kunnen zich voornamelijk richten op de communicatie. Voor alle andere bedrijven is er werk aan de winkel.

Veel werkgevers zien op tegen dit proces. Ze stellen het daarom uit. Maar uitstel is niet verstandig. Gelukkig verloopt de omzetting snel en probleemloos als je de tips uit onze praktijk toepast. Deze tips zijn ook nuttig als je al begonnen bent met de overgang. In dit artikel de vierde Krachtige tip van vijf: Maak communicatie een integraal onderdeel van het pensioen en het overgangsproces.

Lees meer
https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2025/04/Illustratie.jpg 576 1024 Mark Jordens https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2018/09/logo-RGB-300x118.png Mark Jordens2025-04-28 04:00:372025-05-12 16:48:08Maak communicatie een integraal onderdeel van het pensioen en het overgangsproces
Adviseur en klant achter een laptop

Waarom verdiepen mensen zich niet in hun pensioen?

24 februari 2025

De overheid, pensioenuitvoerders en adviseurs informeren al jaren mensen over hun pensioen.

En wat gebeurt er? We haken af omdat we het als te moeilijk ervaren. Beloven dat het eigenlijk simpel is wordt niet geloofd. Het sluit niet aan bij de al opgedane ervaring met pensioen. Het lijkt een betonnen muur waar je niet doorheen kunt komen. Toch is het mogelijk om mensen te activeren en zich in hun pensioen te laten verdiepen.

Lees meer
https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2025/02/EH-stel-chechecht-laptop-2x3-compresed.jpg 683 1024 Mark Jordens https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2018/09/logo-RGB-300x118.png Mark Jordens2025-02-24 14:06:372025-02-24 14:06:37Waarom verdiepen mensen zich niet in hun pensioen?
keuzebegeleiding pensioen

Keuzebegeleiding bij pensioen

23 juli 2024

Veel werkgevers zien geen rol voor zichzelf bij het onderwerp “keuzebegeleiding bij pensioen” en laten daar rendement liggen.

De nieuwe pensioenwet brengt voor pensioenuitvoerders zoals pensioenfondsen en verzekeraars de verplichting tot keuzebegeleiding mee. Nou kun je tot de conclusie komen dat je je daar als werkgever dus niet mee hoeft te bemoeien. Maar het is verstandig om dat wél te doen. Want zo kun je  tegelijkertijd een risico voorkomen en waarde creëren.

Lees meer
https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2024/07/Denken-kiezen-EH-kleur.jpg 533 800 Mark Jordens https://www.edmondhalley.nl/wp-content/uploads/2018/09/logo-RGB-300x118.png Mark Jordens2024-07-23 17:36:422024-09-04 15:38:44Keuzebegeleiding bij pensioen
Pagina 1 van 512345

Search Search

Recente berichten

  • Laat je niet verleiden door de vijf valse vrienden van pensioenadvies
  • Maak communicatie een integraal onderdeel van het pensioen en het overgangsproces
  • Doe het samen
  • Start vanuit waarde, niet vanuit techniek

Blijf op de hoogte met updates

Als je wilt, sturen we je een mailtje met een update als er een relevant artikel voor je verschijnt. Je kiest zelf, voor welke onderwerpen je updates ontvangt.

We sturen maar af en toe een update. Die heeft geen grote bijlagen, alleen een linkje naar het nieuwe artikel.

Ontvang updates bij nieuw artikel
Klik hier voor de contactgegevens

Contactgegevens

Edmond Halley B.V.

Computerweg 11 3542 DP Utrecht

T: 030-251 9881
E: advies@edmondhalley.nl

Navigatie

Home
Klantcases
Ontmoet het team
Update blogs/artikelen
Publicaties aanvragen
Contact

Diensten

PensioenAdvies en actuariaat
PensioenCommunicatie
PensioenSupport
Hulp bij pensioneren

 

Update blogs/artikelen
Op update blogs abonneren
Publicaties aanvragen

Zakelijk

Algemene voorwaarden
Tarieven
Beloningsbeleid

Dienstverleningsdocumenten:
Vergelijkingskaart Pensioenvraag Werkgever

© Copyright Edmond Halley | Kwaaijongens, rebels in oplossingen
  • Klachtenprocedure advisering
  • Klachtenprocedure opleiden
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Privacy statement
  • Cookie verklaring
Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde
Voor- en nadelen van groepspresentaties

Voordelen van een groepspresentatie

  • – Veel mensen tegelijk dus in die zin efficiënt
  • – Lage kosten per deelnemer
  • – Je voldoet aan een groot deel van je wettelijke pensioencommunicatie verplichtingen
  • – Het geeft het signaal af dat het onderwerp belangrijk is
  • – Mits juist opgebouwd, kun je een positieve houding ten opzichte van pensioen bevorderen

Nadelen van een groepspresentatie

  • – Mensen nemen maar heel weinig informatie op vanuit een presentatie
  • – Interactie is beperkt mogelijk, mensen blijven vaak met vragen over hun eigen situatie zitten
  • – Voor de medewerkers weinig flexibel. Ze hebben maar één of enkele momenten waarop ze een presentatie kunnen bijwonen
  • – Geen vertaling naar het persoonlijke leven van de medewerkers. Daardoor is het effect op de waardering van het pensioen beperkt