Klantcase Leger des Heils Kerkgenootschap
Wat was de situatie en jullie doel?
Het Kerkgenootschap had een intern Retraitefonds voor de financiering van een oudedagsvoorziening voor Officieren van het Leger des Heils. Deze voorziening was voor een Pensioenvoorziening anno 2025 klein en kwetsbaar qua omvang. De toenemende kwaliteits- en beheerseisen vormden een steeds grotere uitdaging. Daarom wilden we ons aansluiten bij een pensioenfonds bij een Pensioenfonds.
Wat droeg Edmond Halley bij aan het bereiken van het doel?
De officieren van het Leger des Heils zijn geen werknemers en het Retraitefonds had de vorm van een voorziening. De gewone regels voor loon en pensioen waren dus niet toepasbaar. Dat maakte een overgang naar een Pensioenfonds erg ingewikkeld. De juridische complicaties moesten worden verkend. Daarvoor was overleg met Ministeries en De Nederlandsche Bank nodig.
De experts op Pensioengebied van Edmond Halley wisten de weg en waar de weg nog niet bestond, kwamen we samen tot constructieve oplossingen zodat er nieuwe wegen aangelegd konden worden.
Wat was het gevolg?
De ministeries van Financiën en SZW en DNB gaven toestemming voor de overgang van het Retraitevoorziening naar Pensioenfonds Zorg en Welzijn.
Hoe heb je de samenwerking ervaren?
De samenwerking was altijd constructief, vriendelijk, snel en zeer deskundig.
Zou je Edmond Halley opnieuw inschakelen en waarom?
Er loopt inmiddels een aantal vervolg trajecten. Dus ja. De betrokkenheid van Edmond Halley en de ter zake kundige medewerkers maken in de combinatie met het zich goed verdiepen in de situatie van het Leger des Heils dat er een ideale relatie is ontstaan voor het snel en vakkundig vinden van oplossingsrichtingen voor problematieken rondom Pensioenvoorzieningen.